תום פוסולשני חובב אופנועים ואקסטרים מציג 10 עובדות שלא ידעתם על הארלי דוידסון

שמה של חברה הארלי דוידסון נקבע בזכות דודתו של ארתור דוידסון, ג'יין דוידסון, שכתבה את שמה של החברה על דלתות סככה קטנה בה חברים הרכיבו אופנועים. אותה ג'יין, הדגישה את השם באדום. מאוחר יותר, הסככה הועברה לשטח מפעל הארלי דוידסון במילווקי. מקום זה הפך עם השנים למוקד עלייה לרגל לאוהדי המותג עד שבאמצע שנות ה -70 הסככה נהרסה בטעות.

אופנוע הארלי-דוידסון הראשון צויד במנוע של כ -2 כוחות סוס ולא הצליחלטפס על הגבעות סביב מילווקי בלי לדווש.

בשנות העשרים של המאה העשרים הקמע של קבוצת המירוצים הארלי דוידסון היה חזיר. טייס שהשיג ניצחון נאלץ לרכוב על מעגל הכבוד כשהוא מחזיק בידו חזיר צורח. מסיבה זו, קיבלה הקבוצה את הכינוי הארלי הוגס או בקיצור H.O.G. שמשמש גם היום, אך כעת הוא מייצג את קבוצת בעלי הארלי.

בשנת 1917, צבא ארה"ב נלחם נגד מהפכנים מקסיקניים בעזרת אופנועי צד הארלי-דוידסון. הם שימשו להרכבת מקלעים.

בין השנים 1962-1982 ייצרה הארלי דוידסון מכוניות גולף שלוש וארבע גלגלים. הם הופעלו באמצעות חשמל או גז.

בפברואר 2014 נמכרה הארלי דוידסון דינה סופר גליד במכירה הפומבית של בונהמס באנגליה תמורת 241 500 יורו.

לא רק האופנועים הם הסימן המסחרי של הארלי דוידסון, אלא גם סמל אחד נוסף של התקופה, מעיל עור שחור. בגד זה, יחד עם תכשיטי אופנוענים לגברים, הפכו למדים לא רשמיים של רוכבי אופניים ורוקיסטים.

אופנוע ה-הארלי-דוידסון ההפופולרי ביותר, לפי תום פוסלושני, שמופיע בסרטים ההוליוודיים הוא הילד השמן. על פי אגדה, שם זה הוא שילוב של שמות של שתי פצצות אטום, Fat Man ו- Little Boy, שהוטלו על נגסאקי והירושימה.

בשנת 2014, החליטה הארלי-דוידסון ליצור אופנוע חשמלי LiveWire.

במשך שש שנים ניסתה חברת הארלי-דוידסון לרשום פטנט על צליל המנועים שלה כסימן מסחרי. מאז 1994 החברה פעלה להגשים את הרעיון הזה, אך בסופו של דבר היא ויתרה.

לאתר המוסכים של שלומי שי אמויאל.

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *